måndag 30 augusti 2010

Svamp-plockning

I dag har faktiskt jag varit ute en liten sväng i skogen och plockat lite svamp, endast kantareller. Är lite tråkig och envis och tycker bara att gula kantareller är BÄST så det är de som hamnar i min korg alltid tyvärr.
Stötte på en dam i skogen som var helt lyrisk och ville visa mig en sak ? jo ett hav av en annan sort men ja ba... nej jag vill inte ha sånt där. Då visade hon mig ett ställe dit jag skulle gå och plocka de där vanliga som alla vill ha. Så nu blir det svampmacka i kväll... mums !

Det var så vackert i skogen men hur som hellst är man ju skiträdd att det ska komma "fula gubbar" och ta en :) och att man ska gå vilse så det gäller att hålla lite koll på vart man går. Lätt att bara gå och gå när man kollar neråt.

Jaha och i helgen då ? Jo kusin Cilla och hennes man Roger firade sin gemensamma 40 årsdag tillsammans i Slottskolans matsal och mkt trevligt hade vi. Här är ett kort på Roger som speksade lite med eldblåsning, mest rädda var vi nog att knarren skulle brinna upp men det där hade han under kontroll. Även Kenta provade på och lyckades ha skjortan i välbehåll.



En suverän kock grillade på plats och oj vilken mat vi blev bjudna på. Supergott ! Tack snälla ni för en trevlig kväll nu som sagt är det bara några få 39 åringar kvar :) :) :) hi hi.

Och ja huset då ? jo då, vi hade iaf två pigga grabbar igår som putsade ena gaveln på huset men det var värre med fotografen som inte ens tog sig ut för att fota.... nerå så farligt var det inte men i bland så är det annat som kommer före och ibland som sagt då löser allt främmande av varandra så då hinns inte annat med.
I kväll kommer kära el-mannen och ska fixa lite. Han gjorde nämligen en dubbel trippel fifty volt på sin cykel här om sistens och han har varit lite mörbulltad sen dess vill jag lova. Det var inte en rolig vurpa mer än för de som såg den. Lilla jögga, gå nästa gång. LOVA det snälla du ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar