söndag 19 juni 2011

ALTANPROJEKTERING


Ja nu efter carportsbygget så är det planering ALTAN till 100 %. Vi la ut markeringar hur vi vill att altan ska vara. Lättare att se när man lägger ut brädor på hur stor den ska vara så ser man mkt mkt lättare hur man vill ha det.
Så det var det vi gjorde och nu är det bestämt hur den ska vara i modell. Då återstår det bara en sak och det är räcket runt ?

VAJERRÄCKE el TRÄRÄCKE..... Tog en brummmmm med bilen upp till Grangärdet och alla nybyggen där och skulle se efter om det fanns något liknande och ja på ett ungefär kanske.

Det är inte lätt att bestämma sig trots att vi bott ett år och nu "boat" in oss.... men jag tror nu att vi bestämt oss på riktigt, tur iaf att vi är överens annars kunde det bli väldigt svårt om två viljor fanns men det är så att vi i slutänden alltid tycker lika.

Det är storlek, färg, form, material, träslag mm som ska bestämmas NU.

Nu ska vi ut i trädgården och såga ner ett par träd som står i vägen... inte för att jag kan göra något med denna arm men jag börjar lära mig att bara titta på fast det är svårt, men nu så är det så att den ska inte lyfta på 2 månader och så är det..........

Tur att mannen min är riktigt driftig på alla sätt och vis !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar