söndag 11 oktober 2009

Ännu mer vägg

I dag har Kent & Lennart murat tvättstuga och skafferi. Det har gått som smort, vad skulle vi göra utan Lennart. Han är så himla duktig och snäll som lägger så mycke tid på vårat hus. Jag blir så sur på mig själv som glömmer att ta fram kameran när folk kommer. I dag var mitt låtsas "bonusbarn" Hanna och hennes syster Lisa och hälsade på. Jätte trevligt att de kom. Lisa och hennes Niklas har precis flyttat in i sitt nybyggda hus så nu ska jag och Rebecca åka dit någon dag och kolla lite idéer och få lite tips. Spännande !

Bilden ovan är tvättstugan innefrån. Här har jag en känsla av att jag kommer stå här och kolla denna vägg många gånger :) Här ska jag inreda helt i min egen stil precis som JAG vill ha det. Åh den ska bli så fin. Var hemma hos Arkitekten idag och kollade ett golv, ursnyggt så sånt blir det säger mannen min fast i en annan kulört.

Bilden nedanför är tagen när man kommer in i grovingången eller vad man kallar det. Lilla hallen som vi säger.


Första murningen på skafferiet. Detta är verkligen ett efterlängtat litet rum/förråd. Tänk att få ha ett skafferi som är lite svalt och att få plats för allt som man vill ha.
Nu är det slappa i soffan som gäller.
Natti Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar