tisdag 6 oktober 2009

Plåt, ventilationsdagar

I dag har följande hänt på huset:

Ventilationsmannen har fixat med alla rör. Jonny o Kent har gått igenom lite varmvattenberedare och sånt där som ska funka för att vi ska ha varmvatten i vårat hus. Jag har mest kollat på och fryst om fötterna. Usch vad kallt det börjar bli. Vi har också valt färg på taket. Måste ta ett ryck om hur jag ska ha det i min tvättstuga ? Skåp, maskiner och allt som man vill ha det för att trivas bra i lilla tvättstugan. Jag som är så petig med tvätten vill ha en bra planering där inne för att det ska bli så enkelt som möjligt, det stora problemet jag har är att jag inte riktigt får ihop det med tvättnedkastet från övervåningen. Men jag får suga på det så finner jag nog en lösning snart.

Plåtslagarn har varit och spanat för sin kommande takläggning. Kommer att bli superbra när det är färdigt. Fönstren kommer om två veckor, jippi vad fort det går. Kommer ihåg när jag stod och beställde de och Hasse & Stefan sa att det är en leveranstid på ca 9 veckor. Men nu så har det snart gått dessa 9 veckor :)

Nu är det dags för lite soffa och lite tv.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar