fredag 22 januari 2010

Gipskillen

I morse ringde min lilla lillebror mig kl. 8 och frågade mig bara så där : Har gjort illa mig, kan du följa med till lasarettet jag måste nog röntga handen. Visst jag kommer och hämtar dig. Nej då mannen skulle komma och hämta mig envis som en varg så kom han farande. Hoppade ur bilen och sa att jag skulle köra för det värkte i armen. Han åmade sig ganske rejält i bilen till sjukan.

När vi väl kom fram så tog det inte länge fören Anders började bli VIT i ansiktet och sa att han hade aldrig haft så här ont och han fattade inte varför det värkte så. RTG avdelningen och sedan tillbaks inom 1 timme. HEL OTROLIGT för att vara på akuten.

Ja sen kom doktorn och berättade att han hade tre frakturer, ja TRE STYCKEN i samma arm/hand så nu så är det gips i ett antal.... veckor. Ja lillebror min var inte kaxig där uppe och när de skulle fixa till lite så sa jag att nu går jag ut och tar lite luft. Och det hade jag gjort rätt i sa sköterskan när jag kom tillbaks för de hade inte varit tyst där inne kan man kanske säga, och det var därför jag gick ut för att se någon skrika och ha så jäkla ont gör ont i mitt hjärta.

Jag så nu sitter han här, groggy och ska snart bäddas ner för en tupplur. Stackars liten....

Ja ni när doktorn sa att det var tre frakturer så förstod han varför inte det hjälpte att spola kallvatten på armen innan han ringde mig från jobbet.

Han hade prövat kallvatten och när inte det hjälpte så tog han en Ipren och det hjälpte inte heller ... KONSTIGT ?? nej inte alls. Ipren är bra men kanske inte riktigt i dag.

I morgon blir det jobb i huset, containern kom i dag. Gipsskivorna till övervåningen har kommit så i morgon blir det gipsning. Anders hoppar det i morgon eftersom han gjort det i dag hi hi..

En ganska glad men lite groggy lillebror.

Natti natti ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar