tisdag 5 januari 2010

Trettondagsafton

God fortsättning allesammans... lite dålig uppdatering här men det är som det är. Kylan gör mycke till att jag inte varit uppe vid huset så mycke mer en att sagt hej till killarna. Det är ju lite tungt i kroppen när det är så hipp och hopp med vädret. Ena dagen är det -2 och andra dagen är det som termometern just nu pekar på -22,5 fy tusan. Var iaf på vägen hem idag förbi och köpte lite underbara tulpaner. Älskar verkligen den blomman.
Lite fina röda på soffbordet och lite ljusa i köket.

Jag har pysslat med mycket annat iaf. Beställt innerdörrar, kollat köksstolar. Ja ni läste rätt. Hittade ett par stolar som jag gått och funderat på och nu så bestämde vi att i morgon ska de inhandlas. Passa på när man hittar det man verkligen vill ha. De hade inte så många kvar som vi ska ha men de kunde ta hem de och leverans i slutet på januari och som sagt så ska ju ingen sitta på dessa innan vi flyttar in så det är ju helt ok.

Jag har också kollat hoar till köket. Får bli en stor nedfäld ho på ena sidan och vid hällen ska jag ha en liten rund. Det tror jag blir bäst. När man har förmånen att kunna bestämma själv nu så har jag bestämt att man ska kunna ställa ner en plåt där utan problem. Gillar inte när det ska behövas stå på sniskan och hela bänken är skitig och blött innan man fått stora saker rena. Det har kollats fönsterbrädor, bastudörrar, skåp, lampor och ja massor. Kollat kvarn till köket för matrester och annat praktiska bra att ha saker. Känns som att det börjar att dra ihop sig för många saker :-)

I morgon så blir det en sväng med kameran till huset för att kolla grabbarnas jobb. De har jobbat på som tusan med innertaket på övervåningen. Duktiga pojkar som sliter på så bra, ni är bara så BRA.

Ha en trevlig kväll, nu blir det soffmys !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar