lördag 9 januari 2010

Kli kli kliar

Jo men visst var detta riktigt kul men det gäller att ha kläder på sig. Munskydd är ett måste tydligen för att isoleringen innehåller små små partiklar med hullingar på som man andas in och de sätter sig fast i luftrören och roligare kan man ju ha det en att hosta och harkla ihjäl sig i natt. Räcker med att man kommer att få ordentlig klåda i ögonen och stickningar i ansiktet.

T.o.m jag kunde vara med :). Kent och jag drog i gång kl 8 i morse helt ensamma började vi klura för att få ett flyt och ett bästa sätt på att få dit allt. Som vi vet så kan det i bland vara så att ju fler kockar desto sämre soppa.

När vi fått in snittsen ordenligt så kom Lillebror, Lennart och Rille och löste av mig för då hade jag fått nog med detta skit i ögonen så i morgon ska jag ha simglasögon på mig om jag ska hjälpa till men jag tror att jag avstår om det går :) Kändes ju nästan som på jobbet när jag satte på mig munskyddet hi hi...

Isoleringen läggs som i fack mellan takstolarna och det dras fast först med ståltråd för att sitta på plats när vi sedan sätter plasten. Vi kör isoleringsmattor på sidorna och sedan blir det lös som vi kratar ut uppe i nocken. Ja ni man lär sig så länge man lever. Det är t.o.m så att man som tjej fixar det mesta.


Ja man kan ju nästan tro att vi hade maskerad, Lelle med munskyddet på huvudet när vi hade fikapaus eller annars kanske han satt och väntade in våran kräftskiva i augusti.
Nu så är det lördagsmys och lite spel som gäller. Vi ska spela ett spel som heter Melodifestivalen. Skönt att Rebecca kan få lite utlopp för sin hejdlösa sång ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar